Landschap en omgeving - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Hugo Rutten - WaarBenJij.nu Landschap en omgeving - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Hugo Rutten - WaarBenJij.nu

Landschap en omgeving

Door: Hugo Rutten

Blijf op de hoogte en volg Hugo

24 Juni 2017 | Spanje, Isla de Tenerife

Tenerife is een vulkaanisch eiland waar Pico El Teide de grootste vulkaan is en het eiland vorm geeft. Bij helder weer kan je deze zien vanaf het strand waar Brent en ik vaak naar toe gingen.

Ook zijn we gaan wandelen door de bergen en heuvels langs de zuid kust. Rugzakje om en gaan. De tocht begon in Ten Bell hier zijn we via een zand pad het ruwe landschap op geraakt, op een gegeven moment kregen we te maken met kronkelende smalle paden. Deze waren al eerder belopen door andere mensen dus volgde wij ook dit spoor. we kwamen langs een stapel van stenen door mensen gemaakt (zie foto in foto album) wat erg mooi was. Tot onze verbazing kwamen we dichter bij de zee daar was een soort strandje waar je op stenen kon liggen echter was dit een naakt strandje dus zijn we snel weer verder gelopen. vervolgens kwamen we aan bij een soort van trap waar we omhoog gingen en het stadje Costa del Silencio konden zien. we zijn daar naar toe gelopen en hier eindigde onze lange zware tocht.

We hebben op deze ochtend en middag een kilometer of 8 gelopen door het ruwe landschap. Wat heel erg mooi en gaaf was.